NARZĘDZIA COACHINGOWE DLA HANDLOWCÓW
Warsztaty coachingowe
doskonalące umiejętności
Metodyka i narzędzia
Wychodząc z założenia, że tylko ćwiczenia prowadzą do pożądanych efektów, podczas warsztatów kładziemy nacisk na ćwiczenie i praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy pracując zgodnie z zasadami uczenia się D. Kolba (doświadczenie, refleksja, wiedza, zastosowanie):
- Pytania coachingowe,
- Symulacje i ćwiczenia,
- Moderowane dyskusje,
- Model uczenia się R. Dieltsa (piramida poziomów neurologicznych),
- Piramida potrzeb Maslowa (7 poziomów),
- Metody coachingowe: Points Of You, GROW J. Whitmore’a, Artecoaching,
- Modalności i metaprogramy R. Bandlera,
- Badanie doceniające D. Cooperridera.
Zakres tematyczny
Narzędzia przydatne na poszczególnych etapach procesu sprzedaży:
Etap I
Budowanie zaufania i zdobywanie sympatii klienta
Etap II
Budowanie zaufania i zdobywanie sympatii klienta
Etap III
Prezentacja produktu językiem korzyści
Etap IV
Cena
Etap V
Finalizacja sprzedaży
Etap VI
Dysonans pozakupowy
Etap I
Budowanie zaufania i zdobywanie sympatii klienta
Budowanie zaufania i zdobywanie sympatii klienta – techniki dopasowania do klienta (z wykorzystaniem Piramida Dieltsa, modalności i metaprogramów):
- Dopasowanie wielopoziomowe jako narzędzie przewodzenia kontaktem,
- Sukces sprzedażowy zaczyna się w głowie handlowca – nastawienie na cel i przekraczanie osobistych ograniczeń,
- Komu sprzedajemy? Kto jest użytkownikiem? Kto decyduje o zakupie? Decydenci – z kim rozmawiać?
O czym? Co „kupują” poszczególni decydenci? Jak ich rozpoznać? - Osoba „agenta wpływu” i jego rola w procesie sprzedaży – jak rozpoznać, jak pozyskać?
Etap II
Budowanie zaufania i zdobywanie sympatii klienta
Poznanie i analiza potrzeb klienta – żelazne zasady zadawania pytań, techniki profesjonalnego słuchania
- Podstawowe typy klientów, jak rozpoznać i jak sprawić, by stale kupowali właśnie od nas,
- Techniki wywierania wpływu,
- Gry handlowe klientów i obrona przed manipulacjami,
- Profesjonalne zaprzeczanie.
Etap III
Prezentacja produktu językiem korzyści
Prezentacja produktu językiem korzyści
- Słowa klucze i słowa kasowniki,
- Jak prezentować produkt słuchowcom, jak wzrokowcom, jak kinestetykom,
- JA sformułowania i TY sformułowania,
- Jakich korzyści oczekują poszczególni decydenci i jak je zaspokoić.
Etap IV
Cena
Etap V
Finalizacja sprzedaży
Finalizacja sprzedaży
- Kiedy? Jakie techniki finalizacji sprzedaży mamy do wyboru?
- Prawidłowe sformułowania.
Etap VI
Dysonans pozakupowy
Dysonans pozakupowy
- Jak utwierdzić klienta w słuszności wyboru,
- Jak zareagować na niezadowolenie klienta,
- Obsługa reklamacji.