NARZĘDZIA COACHINGOWE DLA HANDLOWCÓW

Program warsztatów odpowiada logice prowadzenia procesu sprzedaży i w związku z tym kolejny dzień wynika z poprzedniego. Z tego powodu ważne jest, aby uczestnicy brali udział we wszystkich spotkaniach.

Coaching

Przewaga warsztatów coachingowych nad zwykłym szkoleniem jest taka, że oprócz zdobycia wiedzy i nowych umiejętności Uczestnicy zmieniają sposób myślenia o procesie sprzedaży i własnej roli w tym procesie.

Dzięki coachingowi pokonują ograniczające przekonania, wzmacniają poczucie własnej wartości i z większą energią i dobrym nastawieniem podejmują kolejne wyzwania.

Wzmocnienie Handlowców zapewnia im większą skuteczność w prowadzeniu i owocnej finalizacji rozmów handlowych, wzrost zyskowności poszczególnych transakcji – dzięki umiejętnościom skutecznej obrony ceny, zwiększa się także możliwość zdobycia nowych klientów – dzięki temu inwestycja poniesiona przez Firmę zwróci się w krótkim czasie.

Metodyka

Wychodząc z założenia, że tylko ćwiczenia prowadzą do pożądanych efektów, podczas warsztatów kładziemy  nacisk na ćwiczenie i praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy pracując zgodnie z zasadami uczenia się
D. Kolba  (doświadczenie, refleksja, wiedza, zastosowanie):


  • Pytania coachingowe,
  • Symulacje i ćwiczenia,
  • Moderowane dyskusje,
  • Model uczenia się R. Dieltsa (piramida poziomów neurologicznych),
  • Piramida potrzeb Maslowa (7 poziomów),
  • Metody coachingowe: Points Of You, GROW J. Whitmore’a, Artecoaching,
  • Modalności i metaprogramy R. Bandlera,
  • Badanie doceniające D. Cooperridera;

Zakres

Etap I

Budowanie zaufania i zdobywanie sympatii klienta – techniki dopasowania do klienta (z wykorzystaniem Piramida Dieltsa,  modalności i metaprogramów)

  • Dopasowanie wielopoziomowe jako narzędzie przewodzenia kontaktem,
  • Sukces sprzedażowy zaczyna się w głowie handlowca – nastawienie na cel i przekraczanie osobistych ograniczeń
  • Komu sprzedajemy? Kto jest użytkownikiem? Kto decyduje o zakupie?
  • Decydenci – z kim rozmawiać? O czym? Co „kupują” poszczególni decydenci? Jak ich rozpoznać?
  • Osoba „agenta wpływu” i jego rola w procesie sprzedaży – jak rozpoznać, jak pozyskać?

 

Jeśli nie ma I fazy, klient nie powie nam szczerze jakie ma potrzeby i na czym mu zależy, w tej fazie zdobywamy informacje do prezentacji produktu językiem korzyści, argumentacji i obrony ceny

Etap II

Poznanie i analiza potrzeb klienta –  żelazne zasady zadawania pytań,  techniki profesjonalnego słuchania,

– Podstawowe typy klientów, jak rozpoznać i jak sprawić, by stale kupowali właśnie od nas,

– Techniki wywierania wpływu,

– Gry handlowe klientów i obrona przed manipulacjami,

– Profesjonalne zaprzeczanie;

  • Etap III

    Prezentacja produktu językiem korzyści,

    Słowa klucze i słowa kasowniki,

    – Jak prezentować produkt słuchowcom, jak wzrokowcom, jak kinestetykom;

    –  JA sformułowania i TY sformułowania,

    – Jakich korzyści oczekują poszczególni decydenci i jak je zaspokoić,

  • Etap IV

    – Prezentacja ceny, jej uzasadnienie i obrona
    – Prawidłowe reakcje na ataki na cenę – np. „za drogo”,

    – Rozpoznawanie i prawidłowe reagowanie na: wymówki, zarzuty, sprzeciwy,

    – Rabaty i upusty – kiedy nie, kiedy tak i na jakich warunkach,

  • Etap V

    Finalizacja sprzedaży

    – Kiedy? Jakie techniki finalizacji sprzedaży mamy do wyboru?

    Prawidłowe sformułowania

  •  

    Etap VI

    Dysonans pozakupowy – jak utwierdzić klienta w słuszności wyboru,

    – jak zareagować na niezadowolenie klienta – obsługa reklamacji

Efekty

Na poziomie WIEDZY uczestnicy:

– Uporządkują i poszerzą swoją wiedzy nt. głównych zadań i kluczowych kompetencji handlowca,

– Posiądą wiedzę i narzędzia do skutecznego prowadzenia rozmów z różnymi decydentami,

– Poznają sposoby skutecznej obrony ceny i finalizacji procesu sprzedaży,

     

    Na poziomie UMIEJĘTNOŚCI uczestnicy:

    –  Rozwiną umiejętność zadawania pytań i profesjonalnego słuchania, odczytywania intencji i systemu wartości drugiej stron,

    – Skonstruują własną, jasną strategię prowadzenia rozmów z każdym typem klienta,

    – Rozwiną praktyczne umiejętności potrzebne do nawiązania długotrwałych relacji z klientem oraz przeprowadzenia i finalizacji procesu sprzedaży,

    – Rozwiną umiejętność obrony ceny i zarządzania rabatami,

       

      Na poziomie POSTAW  uczestnicy:

      – Wzmocnią motywację do podejmowania zadań i obowiązków handlowca,

      – Będą jeszcze lepiej rozumieć powiązania przyczynowo-skutkowe pracy na poszczególnych etapach procesu sprzedażowego,

      –  Zrozumieją jak ważna jest precyzyjna i gruntowna praca na każdym z etapów procesu sprzedaży,

      – Wzmocnią postawę nie ulegania presji, naciskom i manipulacjom klientów,

      – Wzmocnią postawę panowania nad emocjami i stresem,
      – Wzmocnią poczucie własnej wartości,
      – Wzmocnią postawę dostarczania klientom korzyści a Firmie i sobie godziwych zysków,

        Office

        2345 Divi St. #100
        San Francisco, CA 93855

        Contact Us