KOMUNIKACJA I POROZUMIEWANIE

 

Komunikacja jest pozornie prosta, jednak w rzeczywistości jest jednym z większych problemów ludzkości. Może dlatego, że żeby usłyszeć trzeba słuchać, a żeby słuchać trzeba przestać mówić? Na te i szereg innych, szczegółowych pytań pomożemy odpowiedzieć na tym treningu.

 

Tematyka

  • Czy można się nie komunikować?

  • Komunikacja z przedstawicielami różnych modalności: słuchowcami, wzrokowcami i kinestetykami;

  • Wywieranie wpływu i sposoby wzmacniania przekazu w oparciu o modalności i metaprogramy;

  • Klient wzburzony i obsługa reklamacji,

  • Komunikacja w sytuacji konfliktu – różnica między kompromisem a konsensusem;

  • Panowanie nad emocjami i stresem;

Zakładane efekty warsztatów

Poziom wiedzy

  • Uporządkowanie i poszerzenie wiedzy nt. komunikacji i porozumiewania,

  • Poznanie technik negocjacji i dochodzenia do konsensusu,

  • Poznanie technik obrony ceny.

Poziom umiejętności

  • Zdobycie nowych umiejętności z zakresu komunikowania i budowania porozumienia,

  • Odpowiadania na wątpliwości i obiekcje klientów,

  • Skuteczna obrona ceny,

  • Budowania pozytywnych relacji z klientami,

  • Świadomego budowania wizerunku firmy.

Poziom postaw

      • Wzrost motywacji do podejmowania zadań i obowiązków,

      • Wzmocnienie poczucia odpowiedzialności za wizerunek firmy

      • Rozumienie powiązań przyczynowo-skutkowych pracy z klientem na wynik finansowy Firmy,

      • Budowanie pozytywnych relacji z klientami  bez ulegania presji, naciskom 

        i manipulacjom,

      • Wzrost opanowania i prawidłowe zarządzanie emocjami,

      • Integracja z zespołem.

Metody i narzędzia

  • Model uczenia się R.Dieltsa (poziomy neurologiczne),

  • Cykl  uczenia się D. Kolba  (doświadczenie, refleksja, wiedza, zastosowanie),

  • Badanie doceniające (AI) D.Cooperridera,

  • Gry zespołowe Davida Neenana,

  • Metody coachingowe: Points Of You, GROW J. Whitmore’a, Artecoaching,

  • Metafora – komunikacja za pomocą bajek i przypowieści,

  • Modalności i metaprogramy Richarda Bandlera,

  •  Techniki aktywnego słuchania.

Trening wykorzystuje narzędzia i techniki coachingowe, programowanie neurolingwistyczne i superlearningu. Trening skonstruowany jest tak, aby uczestnicy sami znaleźli miejsca i przyczyny zakłóceń przepływu informacji oraz doświadczyli, że tylko współpraca, współdziałanie, porozumienie i synergia są dla nich osobiście jedynym „opłacalnym” życiowo i zawodowo rozwiązaniem. Zastosowane techniki neurolingwistycznego programowania (NLP) pozwalają wprowadzić pożądane przez uczestników zmiany w zachowaniach nie tylko na poziomie umiejętności, ale również w sferze przekonań i emocji.