KOMUNIKACJA I POROZUMIEWANIE
Komunikacja jest pozornie prosta, jednak w rzeczywistości jest jednym z większych problemów ludzkości. Może dlatego, że żeby usłyszeć trzeba słuchać, a żeby słuchać trzeba przestać mówić? Na te i szereg innych, szczegółowych pytań pomożemy odpowiedzieć na tym treningu.
Tematyka
-
Czy można się nie komunikować?
-
Komunikacja z przedstawicielami różnych modalności: słuchowcami, wzrokowcami i kinestetykami;
-
Wywieranie wpływu i sposoby wzmacniania przekazu w oparciu o modalności i metaprogramy;
-
Klient wzburzony i obsługa reklamacji,
-
Komunikacja w sytuacji konfliktu – różnica między kompromisem a konsensusem;
-
Panowanie nad emocjami i stresem;
Zakładane efekty warsztatów
Poziom wiedzy
-
Uporządkowanie i poszerzenie wiedzy nt. komunikacji i porozumiewania,
-
Poznanie technik negocjacji i dochodzenia do konsensusu,
-
Poznanie technik obrony ceny.
Poziom umiejętności
-
Zdobycie nowych umiejętności z zakresu komunikowania i budowania porozumienia,
-
Odpowiadania na wątpliwości i obiekcje klientów,
-
Skuteczna obrona ceny,
-
Budowania pozytywnych relacji z klientami,
-
Świadomego budowania wizerunku firmy.
Poziom postaw
-
Wzrost motywacji do podejmowania zadań i obowiązków,
-
Wzmocnienie poczucia odpowiedzialności za wizerunek firmy
-
Rozumienie powiązań przyczynowo-skutkowych pracy z klientem na wynik finansowy Firmy,
-
Budowanie pozytywnych relacji z klientami bez ulegania presji, naciskom
i manipulacjom,
-
Wzrost opanowania i prawidłowe zarządzanie emocjami,
-
Integracja z zespołem.
Metody i narzędzia
-
Model uczenia się R.Dieltsa (poziomy neurologiczne),
-
Cykl uczenia się D. Kolba (doświadczenie, refleksja, wiedza, zastosowanie),
-
Badanie doceniające (AI) D.Cooperridera,
-
Gry zespołowe Davida Neenana,
-
Metody coachingowe: Points Of You, GROW J. Whitmore’a, Artecoaching,
-
Metafora – komunikacja za pomocą bajek i przypowieści,
-
Modalności i metaprogramy Richarda Bandlera,
-
Techniki aktywnego słuchania.
Trening wykorzystuje narzędzia i techniki coachingowe, programowanie neurolingwistyczne i superlearningu. Trening skonstruowany jest tak, aby uczestnicy sami znaleźli miejsca i przyczyny zakłóceń przepływu informacji oraz doświadczyli, że tylko współpraca, współdziałanie, porozumienie i synergia są dla nich osobiście jedynym „opłacalnym” życiowo i zawodowo rozwiązaniem. Zastosowane techniki neurolingwistycznego programowania (NLP) pozwalają wprowadzić pożądane przez uczestników zmiany w zachowaniach nie tylko na poziomie umiejętności, ale również w sferze przekonań i emocji.