AKADEMIA MENEDŻERA

Przygotowując szkolenia dla kadry zarządzającej, posłużyliśmy się badaniami zebranymi w  „Raporcie z badania kompetencji menedżerów – kobiet i mężczyzn – w kontekście zmieniających się potrzeb biznesowych” przygotowanym przez Deloitte – międzynarodową sieć spółek handlowych świadczących usługi doradcze i audytorskie.

 

 

STRATEGIA 

Przyjmowanie szerokiej perspektywy :

  • Rozumienie sytuacji firmy w długiej perspektywie czasowej
    i w szerokim kontekście biznesowym,

  • dokonywanie właściwej oceny mocnych i słabych stron oraz możliwości rozwoju firmy,

  • dostrzeganie potencjalnych szans i ograniczeń,

  • rozumienie trendów rynkowych i umiejętność ich wykorzystywania do rozwoju biznesu.

Tworzenie i realizacja wizji:

  • Formułowanie i prezentacja jasnej wizji rozwoju organizacji i jej realizacja z determinacją i pasją;
  • Przekładanie wizji na jasną strategię biznesową, spójne cele i plany działania.

Nastawienie na wzrost wartości firmy

  • Formułowanie i prezentacja jasnej wizji rozwoju organizacji i jej realizacja,
  • prezentowanie silnego nastawienia na sukces organizacji i budowanie jej mocnej pozycji na rynku,
  • tworzenie ambitnych celów i dążenie do ich realizacji,
  • dostrzeganie nowych możliwości biznesowych i skuteczne ich wykorzystywanie do budowania wzrostu i przewagi konkurencyjnej firmy,
  • wspieranie innowacyjnych rozwiązań.

Perspektywa finansowa:

  • Wykorzystywanie analizy finansowej do oceny strategicznych możliwości biznesowych oraz podejmowania kluczowych decyzji związanych z działaniem firmy.

PRZYWÓDZTWO

Budowanie firmy opartej na wartościach

  • Budowanie stabilnej przyszłości firmy w perspektywie długoterminowej;
  • działanie i przewodzenie w oparciu o wartości takie jak:
    szacunek dla różnorodności, etyka, równe prawa

Przewodzenie zmianom

  • Dostrzeganie i promowanie korzyści wynikające ze zmian i ich inicjowanie
    w organizacji;
  • tworzenie pozytywnego klimatu (nastawienia) wobec zmiany;
  • dostrzeganie ryzyka związanego ze zmianami i przyjmowanie odpowiedzialności za przeciwdziałanie ich negatywnym konsekwencjom.

Wywieranie wpływu

  • Jasne i przekonujące przedstawianie idei oraz komunikowanie wizji rozwoju
    biznesu;
  • wywieranie realnego wpływu na opinie i działania innych;
  • skuteczne angażowanie innych w wypracowanie pomysłów i realizację projektów;
  • wykazywanie wysokiego poziomu energii, pasji i zaangażowania.

Rozwijanie talentów

  • Tworzenie pozytywnego klimatu i warunków dla współpracy i rozwoju innych;
  • wyłanianie i promowanie utalentowanych pracowników;
  • wychowywanie następców poprzez delegowanie zadań i dzielenie się uprawnieniami.

EFEKTYWNOŚĆ

Budowanie efektywnych relacji

  • Dbałość o budowanie sieci efektywnych relacji wewnątrz i poza organizacją;
  • działanie w sposób etyczny i wiarygodny;
  • prezentowanie wysokiego poziomu spójności pomiędzy deklaracjami a podejmowanymi działaniami.

Elastyczność w działaniu

  • Efektywne i konstruktywne działanie także w warunkach stresu i presji;
  • szybkie dostosowywanie się do nowych okoliczności biznesowych również
    w sytuacjach niepewności;
  • posiadanie wysokiej inteligencji emocjonalnej.