MOTYWACJA I MOTYWOWANIE
Sposoby wzmacniania motywacji własnej i zespołu
Tematyka
- Motywowanie – inspirowanie – co motywuje i jak podtrzymać motywację własną i zespołu,
- Komunikacja i porozumiewanie wielopoziomowe,
- Dopasowanie wielopoziomowe jako wstęp do skutecznej komunikacji i motywowania,
- Wartości osobiste i nadrzędne wartości Firmy jako skuteczne narzędzia wzmacniania motywacji,
- Wspierająca recenzja jako narzędzie udzielania informacji zwrotnych i motywowania,
- Świadomość powiązań przyczynowo-skutkowych pracy poszczególnych członków zespołu – jako źródło motywacji do zmian,
- Wzmacnianie synergii (2+2=5) i strategie win-win,
- Negocjacje i sposoby wychodzenia z konfliktów:
- Stres jako efekt uboczny zmian i jego konsekwencje,
- Prawidłowe zarządzanie emocjami – kilka sposobów redukcji stresu,
- Wywieranie wpływu i odporność na manipulacje.
Zakładane efekty warsztatów
Poziom wiedzy
- Wzmacnianie synergii (2+2=5) i strategie win-win,
- Negocjacje i sposoby wychodzenia z konfliktów:
- Stres jako efekt uboczny zmian i jego konsekwencje,
- Prawidłowe zarządzanie emocjami – kilka sposobów redukcji stresu,
- Wywieranie wpływu i odporność na manipulacje.
Poziom umiejętności
-
Motywowanie siebie i zespołu,
-
Wychodzenie z konfliktów poprzez znajdowanie “trzeciego wyjścia”
-
Wykorzystywanie misji i wartości w procesie wzmacniania motywacji,
-
Panowanie nad emocjami i stresem,
-
Techniki wywierania wpływu i obrony przed manipulacjami.
Poziom postaw
-
Wzrost motywacji do podejmowania nowych zadań i obowiązków,
-
Rozumienie powiązań przyczynowo-skutkowych w pracy zespołowej w procesie zmian,
-
Nie uleganie presji, naciskom i manipulacjom w sytuacjach zmiany,
-
Wzmocnienie pewności siebie i zaufania do siebie i członków zespołu,
-
Dążenia do relacji „wygrany – wygrany”,
-
Wyrozumiałość i zrozumienie dla członków zespołu.
Metody i narzędzia
-
Gry zespołowe D. Neenana,
-
Badanie doceniające D. Cooperridera,
-
Model uczenia się R. Dieltsa,
-
Piramida potrzeb A. Maslowa,
-
Piramida 5 -iu dysfunkcji pracy zespołowej P. Lencioni,
-
GROW Johna Whitmore’a,
-
Pytania coachingowe
-
Metoda Points Of You,
-
Metafora,
-
Techniki aktywnego słuchania,
-
Techniki dopasowania – jako wstęp do przewodzenia w zespole,
-
Burza mózgów,
-
SMARTER,
-
Wspierająca recenzja.