KREATYWNOŚĆ I INTUICJA W ZARZĄDZANIU
Skuteczne sposoby stymulujące pracę mózgu
Tematyka
Zwiększaniu kreatywności i intuicji służy wzmacnianie procesów odtwarzania i kojarzenia przez mózg informacji. Pomagają w tym działania wprowadzające mózg w tzw. stan alfa, kiedy to mózg emituje fale o częstotliwości 8-12 cykli na sekundę. W tym stanie mózg nie tylko
chłonie ogromną ilość wiedzy, ale także zwiększa liczbę połączeń
nerwowych między półkulami mózgowymi a wraz z ich wzrostem zwiększa zdolność łączenia ze sobą różnego typu informacji zdobytych
w różnych okresach życia. Im większy „system łączy” tym lepiej kojarzymy informacje werbalne, słuchowe, wizualne i kinestetyczne
a dzięki temu wpadamy na nowe, zaskakujące pomysły.
(badania S. F. Witleson, C. de Lacoste-Utamsing i in.).
Zakładane efekty warsztatów
Poziom wiedzy
- Uczestnicy uporządkują i poszerzą swoją wiedzę nt. mózgu i jego funkcjonowania,
- Zapoznają się z technikami zwiększającymi wydajność mózgu,
- Uzyskają wiedzę nt. ekologii pracy mózgu,
Poziom umiejętności
- Samodzielne wprowadzanie mózgu w stan alfa poprzez:
– relaksację
– autohipnozę
– medytację
– aktywność artystyczną - Świadome wykorzystanie i kontrolowania stanu alfa pozwalające na zwiększenie kreatywności i wzrost intuicji a przez to lepsze wykorzystanie kapitału intelektualnego,
- Kreatywne myślenie,
- Panowanie nad stresem i zwiększanie dobrostanu umysłowego.
Poziom postaw
- Wzrost motywacjt do podejmowania innowacyjnych zadań,
- Wzmocnienie poczucia własnej wartości i pewności siebie,
- Zwiększenie iinnowacyjności poprzez pracę zespołową i „łączenie potencjałów”
uzyskując efekt synergii w zespole, - Lepsze rozumienie korzyści z „inteligentnego” korzystania z własnej inteligencji.
Metody i narzędzia
- Autohipnoza wg modelu Miltona,
- Techniki relaksacyjne,
- Praca z obrazami metodą Points Of You,
- Wizualizacje i praca z obrazami metodami R. Bandlera,
- Metafora,
- Burza mózgów,
- Język hipnozy i lingwistyka wpływu,
- Medytacja,
- Aktywność artystyczna (teatr, metafora, sztuki plastyczne, muzyka),
- Wizualizacje i praca z obrazami.