AKADEMIA HANDLOWCA
narzędziownia dla praktyków
dla praktyków
Metody i narzędzia
Wychodząc z założenia, że tylko ćwiczenia prowadzą do pożądanych efektów, podczas warsztatów kładziemy nacisk na ćwiczenie i praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy pracując zgodnie z zasadami uczenia się D. Kolba (doświadczenie, refleksja, wiedza, zastosowanie)
METODYKA
- Mini-wykłady,
- Symulacje i ćwiczenia,
- Moderowane dyskusje.
PRZYDATNE NARZĘDZIA
- Dopasowanie wielopoziomowe
- Piramida Dieltsa
- Modalności i metaprogramy
- Model GROW i pytania coachingowe
Zakres tematyczny
Narzędzia przydatne na poszczególnych etapach procesu sprzedaży
Budowanie zaufania i zdobywanie sympatii klienta
Jak prowadzić rozmowę, by uzyskać kluczowe informacje i zbudować relację z klientem:
- Dopasowanie wielopoziomowe jako narzędzie przewodzenia kontaktem,
- Jak pytać, by klient czuł się wysłuchany
- Komu sprzedajemy? Kto jest użytkownikiem? Kto decyduje o zakupie?
- Decydenci – z kim rozmawiać? O czym? Co „kupują” poszczególni decydenci? Jak ich rozpoznać?
- Osoba „agenta wpływu” i jego rola w procesie sprzedaży – jak rozpoznać, jak pozyskać?
- Sukces sprzedażowy zaczyna się w głowie handlowca – nastawienie na cel
i przekraczanie osobistych ograniczeń,
Poznanie
i analiza potrzeb klienta
Żelazne zasady zadawania pytań, techniki profesjonalnego słuchania
- Podstawowe typy klientów, jak rozpoznać i jak sprawić, by stale kupowali właśnie od nas,
- Zadawanie pytań i aktywne słuchanie
- Techniki wywierania wpływu,
- Gry handlowe klientów i obrona przed manipulacjami,
- Profesjonalne zaprzeczanie,
- Błędy kardynalne – jak się ustrzec?